loading...
روانشناسی و فرهنگی
حمید رضا عشریه بازدید : 188 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (2)

در زندگي امروزه نمي توان فشارهاي روحي و رواني حاصل از وقايع روزمره زندگي را به طور کل حذف و کنار گذاشت. بهتر است راه هاي مواجهه و مقابله با آنها را آموخت تا شدت نيافته و به افسردگي و درماندگي تبديل نشوند. در زير به ده راهکار ساده جهت کاهش فشارهاي روحي و رواني اشاره شده است:

1- با صرف غذا آرامش بيابيد:
 

متخصصان ام.اي.تي طي پژوهش هايي به اين نتيجه رسيده اند که مصرف کربوهيدارت باعث افزايش سروتونين در مغز انسان شده و تاثير مثبتي بر خلق و خوي فرد گذاشته و در نتيجه تاثير آرام بخشي بر کل بدن به جا مي گذارد و عوارض حاصل از فشار رواني همچون خشم، تنش، زودرنجي و ناتواني در تمرکز را کاهش مي دهد. از آنجايي که تاثير کربوهيدارت ها بر بهبود حالت انسان نياز به زمان دارد و فقط 2 تا 3 ساعت دوام مي آورد، بهتر است روزهاي پرتنش در چند وعده، غذاي کم حجم و حاوي کربوهيدارت ها مصرف شود. ولي در عين حال ميزان کل کالري مورد نياز را در وضع مناسبي ثابت نگهداريم.

حمید رضا عشریه بازدید : 147 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

تقويت خودباوري

دانش‌آموزان در اثر موفقيت‌هاي كوچك و تدريجي، در تجربه شخصي خودشان به اين باور مي‌رسند كه مي‌توانند، تجربه‌ي ده‌ها دانش‌آموز ترك تحصيل كرده و داوطلباني كه پس از خاتمه‌ي خدمت سربازي كار مطالعه را از سر مي‌گيرند و تجربه‌ي ‌خانم‌هاي خانه‌دار و مادراني كه با دشوار‌ي‌هاي زندگي، درس خواندن را از سرگرفته‌اند و با رشد جهشي به موفقيت‌هاي درخشاني دست يافته‌اند مؤيد اين ادعاست.

 

خودشناسي و تعديل توقع‌هاي افراطي از دانش‌آموز

«پارادوكس عجيبي است: آن‌گاه كه خود را همان‌گونه كه هستيم، مي‌شناسيم، تغيير آغاز مي‌شود.» با كارنامه‌ي آزمون‌هاي متوالي، هر دانش‌آموز، جايگاه خود را در ميان ساير دانش‌آموزان مي‌شناسد و تشخيص مي‌دهد كه او اولين فرد دنيا نيست و آخرين فرد دنيا هم نيست. اوليا هم فرزند خود را همان‌گونه كه هست مي‌پذيرند و اين‌گونه است كه تغيير آغاز مي‌شود.

 

حمید رضا عشریه بازدید : 296 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)
خانواده از ابتداي تاريخ تاکنون در بين تمامي جوامع بشري به عنوان اصلي ترين نهاد اجتماعي، زيربناي جوامع و منشا فرهنگ، تمدن ها و تاريخ بشر بوده است. همواره پرداختن به اين بناي مقدس و بنيادين جامعه و حمايت و هدايت آن به جايگاه واقعي و متعالي اش اصلاح خانواده بزرگ انساني و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حيات حقيقي خود و سقوط به ورطه هلاکت و ظلالت بوده است
حمید رضا عشریه بازدید : 136 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

از آنجایی که خانواده یکی از مهمترین عوامل مؤثر در رشد همه جانبه کودک و نوجوان است، می تواند در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام های مؤثری بردارد از جمله:

۱ - تربیت دینی کودکان  و نوجوانان را از همان ابتدای تولد آغاز کنند.

۲ – از طریق مشاهده، پیگیری پیشرفت تحصیلی و ارزیابی فعالیت های دانش آموز و تشکیل جلسات مشورتی با معلمان و… نقاط قوت فرزندان خود را از لحاظ تحصیلی و اخلاقی اجتماعی شناسایی و نسبت به پرورش و تقویت صحیح آن نقاط قوت اقدام کنند تا بدین وسیله در شکل گرفتن شخصیت فرزند، نقش اساسی و الهی خود را ایفا کنند.

حمید رضا عشریه بازدید : 30333 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

جرم به معنای هنجار شکنی است،به عبارت دیگرجرم فعل یا ترک فعلی است که ناقض هنجار های حقوقی جامعه است.بزه نوعی آسیب اجتماعی تلقی می شود.بزهکار با آسیب های مختلف روحی، تربیتی،مادی ومعنوی مواجه است ودراین فرایند نه تنها زندگی خود را تباه می کند،جامعه را نیز دچارخسارت ها وآسیب های گوناگونی می سازد.

مقابله با جرم وآسیب های اجتماعی امری ضروری است،چرا که هیچ جامعه ای با وجود جرم وآسیب های عمومی نمی تواند زندگی امن ومتعادلی داشته باشد.جامعه امن آنست که درآن آسیب های اجتماعی  کاهش یافته باشد.با وجود گسترش بزهکاری چگونه می توان جامعه ای امن داشت ؟

حمید رضا عشریه بازدید : 207 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

در اینجا چهار قانون مهم شادکامی و موفقیت بیان گردیده است. توصیه ما به شما این است که در طول ‌ماه، هر هفته یکی از قانون‌ها را به کار ببرید و بعد از این، هر روز از این قانون‌ها استفاده کنید و آنها را در زندگی‌تان به‌کار ببرید.

قانون اول: نعمت‌هایت را بشمار
نعمت‌هایی را که در زندگی داری، بشمار. چرا فقط توجهت را بر روی نداشته‌هایت متمرکز می‌کنی و فکرهایت را درهم می‌ریزی؟ این اولین قانون است. از هم‌اکنون کاغذ و قلمی بردار و تمام داشته‌هایت را که خدای مهربان، تقدیمت کرده است، بنویس و به‌خاطر آنها، خدا را شاکر باش، نعمت شنیدن، صحبت کردن، دیدن و هر چیزی را که داری. تو چیزهای زیادی داری. نعمت‌های تو از ظرفیتت بیشتر است و تو هرگز به آنها فکر نمی‌کنی و از آ‌ها بهره نمی‌بری. خداوند، این نعمت‌ها را که با سخاوت به تو اهدا کرده، در نظرت خیلی عادی و معمولی جلوه کرده است.

حتی اکنون، تو از نعمت‌هایی که می‌توانند به تو سربلندی و افتخار ببخشند، برخورداری. این‌ها گنجینه‌هایی هستند که مانند ابزاری برای ساخت، می‌توانند آینده بهتر تو را پی‌ریزی کنند. از امروز شروع کن، ضعف‌هایی که شکست تو را فراهم می‌‌آورند، فقط در فکر تو زندگی می‌کنند.

فهرست نعمت‌هایت را دوباره مرور کن، دارایی‌هایت را حساب کن. تو خیلی از چیزها را داری که دیگران از آن محروم‌اند. روی این قانون، خوب فکرکن.

حمید رضا عشریه بازدید : 140 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

آزمون روانی (به انگلیسی: psychological test) ابزار اندازه گیری عینی معیار شده ای است که برای ارزیابی یک خصوصیت یا مجموعه ای از خصوصیات مانند هوش، شخصیت، خلاقیت، استعداد یا علایق به کار می رود.[۱]


یکی از نمونه های ابزار اندازه گیری که به منظور ارزیابی استعدا ها طراحی شد مجموعه ای از آزمونهای مرتبط به هم است که به آزمونهای تشخیص استعداد موسوم است.این آزمونها در مقوله هایی مانند استدلال کلامی، توانایی عددی، استدلال انتزاعی و غیره نمره گذاری شده اند.نتایج این آزمونها در مواقعی که به مشاوره شغلی نیاز است مفید خواهد بود.مدارس، شرکتها ی بزرگ و نیروهای مسلح اغلب از این آزمونها سود می برند.[۱]


سایر نمونه های آزمونها ی روانی عبارت اند از شخصیت سنج چند وجهی مینه سوتا (ام.ام.پی.آی)، آزمون لکه های جوهر رورشاخ، مقیاس درونی-بیرونی راتر، مقیاس هوشی استانفورد-بینه، آزمون اندریافت موضوع(تی اِ تی)، و مقیاس هوشی وکسلر برای بزرگسالان(دبلیو.اِ.آی.اس).

کاربرد این آزمونها ی روانی از لحاظ اخلاقی مایه بحثها ی بسیاری شده است.مثلا ام.ام.پی آی گاهی در بخش کارگزینی موسسات برای اتخاذ تصمیمهایی به کار رفته است.با در نظر گرفتن این واقعیت که ام.ام.پی.آی در اصل برای کاربرد در روانپزشکی طرح ریزی شده است و معمولا برای مشخص کردن اختلالات روانی به کار می رود شاید به کاربرد آن در موقعیتهای غیر درمانی درست نباشد.شاید کسی که هرگز در رفتارش نشانی از اختلال روانی دیده نمی شود صرفا بر اساس نتیجه آزمون از سوی مافوقهایش "پارانویایی" یا اسکیزوفرن تشخیص داده شود.از سوی دیگر اگر افراد صالح آزمونهای روانی را به کار برند نتایج چنین آزمونهایی را می توان در راههای مفید بسیاری به کار بست.

در آزمونهای روانی دو مساله مطرح است:یکی پایایی و دیگری اعتبار.بعضی از آزمونها از لحاظ پایایی و اعتبار و یا یکی از این دو خصوصیت مهم در حد پایینی هستند و چنین آزمونهایی تقریبا بی فایده اند.[۱]

حمید رضا عشریه بازدید : 151 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)
  آزمون، یکی از ابزارهای مهم پژوهش در روان‌شناسی معاصر است. بعضی اطلاعات روان‌شناختی درباره ماهیت مشکلات و ناتوانایی‌های فرد، از طریق آزمون روانی به دست می‌آید. با استفاده از آزمون‌ها می‌توان انواع توانایی‌ها، رغبت‌ها، نگرش‌ها و دستاوردها را اندازه‌گیری کرد. آزمون‌ها به روان‌شناسان کمک می‌کنند تا داده‌های وسیعی درباره افراد به‌ دست آورند بی‌آنکه نظم عادی زندگی آنها به‌هم بخورد یا نیازی به وسایل پیچیده آزمایشگاهی باشد. هر آزمون اصولا موقعیت همسانی را به گروهی از افراد عرضه می‌کند که بین آنها از لحاظ برخی ویژگی‌های آن موقعیت، تفاوت‌هایی وجود دارد(مثلا از لحاظ هوش، اضطراب و مهارت‌های حرکتی). با تحلیل نتایج حاصل می‌توان تفاوت نمره‌های آزمون را مربوط به تفاوت بین افراد دانست
حمید رضا عشریه بازدید : 157 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

مقدّمه

خانواده، واژه اي پرمعناست كه وقتي به آن فكر مي كنيم موجي از احساس و عاطفه را در ما برمي انگيزد. خانواده جايگاه آسايش و اطمينان، اولين نهاد اجتماعي و اساس و بنيان هر جامعه است; مفهومي كه امروزه در كشورهاي توسعه يافته مي رود كه فضاي اصيل خود را از دست بدهد. به راستي خانواده يعني چه و آيا وجود آن ضرورت دارد؟

در فرهنگ اسلامي، خانواده به مثابه دژي استوار و نهادي مقدس، بيشترين مسئوليت را در رشد و تحول، تربيت و تعالي و سعادت انسان بر عهده دارد. اساس تشكيل خانواده و ازدواج در نظام الهي رسيدن به آرامش روان و آسايش خاطر، پيمودن طريق رشد، نيل به كمال انساني و تقرّب به ذات حق است.

حمید رضا عشریه بازدید : 124 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

6 اشتباه رايج درباره اعتياد

 
اغلب افراد تصور مي‌کنند که اعتياد فقط جنبه‌هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي دارد اما گاهي اوقات فراموش مي‌کنيم که باورهاي غلط درباره اعتياد نيز اعتيادآفرين هستند. شناسايي برخي از اين باورهاي غلط به ما کمک مي‌کند که از اين معضل اجتماعي پيشگيري کنيم.در اين نوشته، سعي مي‌کنم 6 باور رايج اما غلط در جامعه را در همين موضوع بازگو کنم.
حمید رضا عشریه بازدید : 157 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

هر روز عدّه زيادي از مردم، به اراده خود، اعتيادشان را ترک مي کنند. البته اين تصميم گيري يک شبه اتفاق نمي افتد. موفقيت در ترک اعتياد هنگامي صورت مي گيرد که فرد تشخيص دهد که اعتياد با يک چيز داراي ارزش براي او تداخل دارد و نيز به خود اعتماد پيدا کند که مي تواند تغيير کند.

تغيير کردن، کاملاً طبيعي است. بدون شک، رفتار خود شما نيز در بسياري از جنبه هاي زندگي با رفتار دوران نوجواني تان متفاوت است. به همين ترتيب، از اين به بعد نيز شما در طول زمان خواهيد توانست بر مشکلات رفتاري خود غلبه کنيد و برخي رفتارهاي خاص خود رابهبود ببخشيد. ما با وجودي که به تغيير يافتن اعتقاد داريم امّا بنا به دلايلي، اعتياد را از اين امر مستثني مي کنيم. ما معمولاً به اعتياد به صورت پديده اي که فرد را در بند يک الگوي رفتاري غيرقابل اجتناب قرار مي دهد مي نگريم. علم اعصاب نيز اعتياد را به عنوان يک بيماري مغزي تقريباً ماندگار و هميشگي در نظر مي گيرد. صرفنظر از اين که چند سال پيش دوست شما آخرين جرعه مشروبش را نوشيده باشد، هنوز به عنوان يک فرد الکلي در نظر گرفته مي شود. واژه معتاد بيانگر هويتي است که هيچگونه تغييري را نمي پذيرد. گويي فرض بر اين است که فرد معتاد نمي تواند تغيير کند يا تغيير نخواهد کرد.

حمید رضا عشریه بازدید : 305 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)
هدف تحقيق :
هدف از پژوهش كار بر روي شناخت ، بكارگيري شيوه ها و برنامه‌هايي است كه نياز بازدارنده افراد از مصرف نابجاي مواد مخدر ، روان گردان ، الكل و توتون هستند و گروه مخاطب تمام افراد جامعه كشورمان به خصوص اولياء و مربيان مي باشند .

اعتياد داستان تلخ زندگي انسان هايي است كه خود را پاي آتش پير مي‌سازند ودر جهنم تخدير مي سوزند و نداي باطني خود را گسترش به گوش انسان هاي سالم وبيدار مي رسانند و آنانرا به نجات ودستگيري خود فرا مي خوانند هر چند كه نواهاي آنان ديرتر آغاز گرديده است و اين دعوت خالصانه ايست از جوانان و افراد سالمي كه گاهي درباره اعتياد مي انديشند و هيجانات دوران بلوغ و تبليغات مسمومم ، دود اعتياد را با مشام آنان نيز مانوس مي سازد .
حمید رضا عشریه بازدید : 95 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

مثبت اندیش باشید !!!!!

مثبت اندیش باشید !!!!!
وقتی به چیزی فکر می‌کنید، در واقع برایش کارت دعوت می‌فرستید. آیا هرگز برایتان پیش آمده که به دوستی که مدت‌ها از او بی‌خبر بوده‌اید فکر کنید و او ناگهان پس از سال‌ها، به شما تلفن بزند؟

شما با کلام خود می‌توانید روند حوادث را تغییر دهید. آیا هیچ‌وقت به این موضوع فکر کرده‌اید که
ارادهٔ شما، تولید کننده افکارتان است نه اتفاقات روزمره. افکار و تصاویر ذهنی خود را کنترل کنید و اراده خود را بر آن‌ها تحمیل کنید. هرگز اجازه ندهید فردی یا موضوعی افکار شما را دستخوش نوسان کند یا تصویر ذهنی نامطلوبی برای شما بسازد. به‌جای تصاویر درهم و منفی، تصاویری زیبا از ذهنتان بسازید آن‌گاه خواهید دید که ذهن شما چه پیشگوی قابلی است.

حمید رضا عشریه بازدید : 87 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

راز آرامش درون چیست؟

راز آرامش درون چیست؟
 
راز آرامش درون در این است که دلت همیشه شاد باشد، حتی هنگامی که دیگران عبوس هستند.
 
1 - راز آرامش درون خویشتنداری است، انرژیهای خود را پراکنده نکن، بلکه آنها را تحت نظر داشته باش و به طرز مفیدی هدایتشان کن.
2 - راز آرامش درون در این است که هر کاری را با حواس جمع و علاقه انجام دهی.
3 - راز آرامش درون در زمان حال زندگی کردن است،  ... گذشته و آینده را در چرخه ذهنی ابدیت رها کن.
4 - راز آرامش درون در آسایش درون است، یعنی آسایش جسمانی ، عاطفی ذهنی و معنوی. 
5 - راز آرامش درون در دل نبستن است، این را بدان که در حقیقت هیچ چیز و هیچ کس به تو تعلق ندارد.
6 - راز آرامش درون در شادی است، افکار شادی آفرین را آگاهانه حفظ کن.
7 - این را بدان که شادی در درون تو جای داردو نه در اشیاء و شرایط خارج از وجود تو .
حمید رضا عشریه بازدید : 95 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

12 عادت خوب در زندگی روزمره

12 عادت خوب در زندگی روزمره
مسوول اعمال و رفتار خود باشید. اکثر ما تمایل داریم به خود نگاه نکنیم، بلکه همیشه به عیب و نقص های دیگران توجه کنیم. شما باید مسوول اعمال و رفتار خود باشید، نه مسوول رفتار دیگران

1 - فکر و ذهن خود را بر راه حل ها متمرکز کنید، نه بر مسایل و مشکلات
اگر در زندگی مشکلی پیش بیاید، برای اکثر افراد، طبیعی است که فکر و ذهنشان را بر آن مساله و مشکل و اینکه چقدر ناخوشایند است، متمرکز کنند. معمولا در این مواقع، می پرسید چگونه این مساله و مشکل برای شما اتفاق افتاده و چرا؟ و اصلا چرا این قدر بدشانس هستید؟ و ... شما در مساله خود غرق می شوید و این وضعیت و موقعیت را مانند یک فیلم ویدیویی بارها از ذهن خود می گذرانید.

آیا این کار، به شما کمکی خواهد کرد؟ این کار، کمکی به شما نمی کند. چرا فکر و ذهن خود را بر روی راه حل ها متمرکز نمی کنید؟ شما نمی توانید هیچ کاری در خصوص مساله و مشکل انجام دهید، بنابراین، تمام انرژی خود را به سوی راه حل تغییر جهت دهید. به متمرکز کردن فکر و ذهن خود بر مسایل و مشکلات پایان دهید و سعی کنید ذهن خود را بر آنچه که اکنون در حال انجامش هستید، معطوف سازید. شما نمی توانید آنچه را که اتفاق افتاده است، تغییر دهید، بنابراین، چرا به مسایل و نکات منفی، انرژی بیشتری دهید. به آینده نگاه کرده و راهی را انتخاب کنید که شما را به خارج از وضعیت و موقعیت کنونی سوق می دهد.
درباره ما
با طریق از زندگی لذت ببرید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • جراحی فک پایین جلو آمده
  • خرید vpn
  • آموزش مسایل زناشویی
  • دانلود مقاله ترجمه شده
  • دانلود آهنگ جدید
  • قرص مخمر آبجو
  • جاهای دیدنی
  • خرید گیفت کارت
  • شنل بلو
  • آتلیه عکاسی
  • تشریفات مجالس
  • ویزای روسیه
  • سنجش و دانش
  • خرید اکستندر
  • خرید لارجر باکس
  • آفبا
  • نرخ ارز آزاد
  • اتاق کودک
  • ثبت شرکت
  • هارد SSD
  • مدل لباس مجلسی زنانه
  • واضح
  • تور کیش
  • برگزاری عروسی
  • قیمت ssd samsung
  • آپلود عکس
  • آپلود عکس
  • پکیج تصفیه فاضلاب
  • دانلود فیلم
  • منابع آزمون دکتری هنر
  • سنجش و دانش
  • سنجش و دانش
  • مشاوره آنلاین
  • بلیط هواپیما
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود موسیقی
  • خرید خودرو
  • دانلود فیلم و سریال
  • اس ام اس خوون
  • منابع دکتری معماری
  • مونوپاد
  • آفبا
  • تاریخچه طراحی لوگو
  • چاپ
  • عکس
  • قالب بتن
  • خرید vpn
  • خرید وی پی ان
  • خرید vpn
  • دانلود سریال
  • خرید ssd samsung
  • برفکی پورتال خبری
  • خرید سی سی کم
  • اخبار ویندوزفون
  • آزمون دکتری معماری
  • منابع آزمون دکتری
  • دانلود آلبوم 6 فرزاد فرزین
  • آهنگ تیتراژ سریال کیمیا
  • دانلود آهنگ در حاشیه
  • افزايش بازديد
  • چت
  • لایسنس ویندوز
  • غذای سهره
  • عکس زنبور
  • گردشگری تایلند
  • اخبار موسیقی
  • زناشویی
  • Artificial Intelligence Solutions
  • خدمات مجالس
  • گن لاغری مردانه
  • گالری عكس
  • تراوين
  • تور آنتالیا
  • دانلود بازی اندروید
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود آلبوم زدبازی به نام بزرگ
  • مدل مانتو زنانه
  • مدل مانتو 94
  • موزیک پرشیا
  • دانلود آهنگ جدید
  • دستگاه وکیوم سینه
  • افزایش سایز سینه
  • روغن ماساژ بدن
  • سقف کاذب
  • عکس دختر ایرانی
  • مقالات ترجمه شده ISI
  • آپدیت نود 32
  • طراحی ساختمان فولادی به روش lrfd
  • دانلود کتاب
  • دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر
  • سر دوش
  • مجله اینترنتی
  • زيورآلات سواروسکی
  • پمپ روغن داغ
  • جامعه مجازی
  • اخبار تکنولوژی
  • آموزش فتوشاپ
  • مدل مانتو 94
  • مبلمان اداری
  • مبل
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 243
  • بازدید سال : 9,227
  • بازدید کلی : 112,079